Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 31, 2011

Yang Mana 1 Pilihan Hati?

Assalamualaikum..


Lately ni kejadian laptop hubby shut down sendiri amatlah kerap dan merungsingkan. bukan sebab kerja yang tergendala. tapi takut kalau asyik shout down improperly nanti jahanam laptop ni. tak pasal-pasal kena ganti baru pulak!


Jadinya, saya ni pun berkira-kira sama ada nak beli laptop baru. tapi hari tu masa on the way dari KL ke JB, hubby ada sebut pasal blackberry. hubby cakap kalau guna blackberry senang. kalau travel pun boleh online lagi. boleh check email, boleh balas comment or message di FB. almaklumlah. saya kan kerja bisnes online.. bila difikir-fikir betul juga. lagi-lagi bila laptop ni mula buat hal. lagi lah rasa macam nak beli blackberry je..


So saya pun survey la. line apa yang ok. sekarang kan semua line mobile phone ada package untuk blackberry ni. smart plan lah. itu lah. ini lah... bla bla bla.. bila dah godek-godek pasal blackberry ni jumpa lah android, ipad, iphone.. model-model ni banyak yang screen besar..


salah satu model yg saya suka. sebab screen besar.. :p


Tapi saya masih belum buat keputusan lagi sama ada nak beli salah satu daripada gadget ni. atau repair je laptop hubby then teruskan menggunakan laptop. tapi tu la kan, bila keluar jalan-jalan susah nak online. sekarang ni kalau travel jauh-jauh saya akan pindahkan sim card broadband masuk dalam handphone sony. so boleh la online. tapi tak syok sangat sebab screen kecil..


ini dia model phone yg dah berbakti selama hampir 3tahun. sebaya dengan marriage kami..



Pasal line pula, paling murah sekarang Digi. tapi takut pula kalau line Digi tak ok di kawasan rumah saya. macam line maxis dan celcom. padahal duduk tengah bandar..


So kalau ada sebarang pandangan mengenai gadget dan line phone ni amatlah dialu-alukan.. sebab saya ni agak buta IT sekarang. tak berapa nak follow pasal perkembangan dunia telefon ni..


owh ya.. entry ni bukan untuk menunjuk-nunjuk. sebab sememangnya kalau saya jadi beli mana-mana item tersebut haruslah saya beli hutang. mana nak cekau duit beli cash.. huhuhu


till then.. daa..

No comments:

Related Posts with Thumbnails