Friday, May 2, 2008

dugaanNya..Allah maha berkuasa

soo sad..this morning i cried again. this is my 2nd time i cried bcos of my sickness..1st was yesterday nite..masa nak tido tu rs seksa sgt.sedih tak taw nk ngadu kat sape..im lost..dok pk ape la dosa smpai ALLAH bg penyakit ni...but then i realize..mmg slma ni byk sgt dosa yg dah buat..ngn Allah swt, mak n ayah..ni la balasan ALLAH yg maha berkuasa.ni br kat dunia lom lagi disana kelak..this morning penyakit ni mkin teruk.abis satu bdn.rs mcm dah putus asa nk cr ubat..sb tak taw ape punca..tgk plastik ubat tu ade tulis hadis Qudsi:

"bersabarlah dalam menghadapi penyakit sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa"

terus nangis..think +ve, ape yg jd mungkin ade hikmahnya.teringat kata2 Hasdi ms zmn kecewa dolu2, "bila kite diuji maknanya Tuhan syg kite.Tuhan akan uji kite ikut kemampuan kite," insyaAllah..mgkin ini caranya diri ini akn lebih dkt ngn Allah..dah lama rasanye diri ni terleka dgn hasutan syaitan laknatullah..insyaAllah masa yg ade b4 tukar status ni akn diusahakn spya diri ini lebih dekat dgnNya dan mndapat keampunan dariNya sepenuhnya spya kehidupan yg baru lebih diberkati..

Ya Allah sesungguhnya Kau maha berkuasa..Jika ini adalah blasan dariMu aku terima..Kau kuatkan la ati hmbamu ini dalam menempuh dugaan ini..Kau kuatkan la imanku supaya aku terus beribadat kepadaMu dan menghapus sgla dosa2 ku..Amiinnn...

2 comments:

furbycutee said...

Assalamualaikum,

Boleh tau awak sakit apa? Bersabarlah yer, selain penyakit tu jadi penghapus dosa, ada hikmah yg lain.

dek ja said...

Waalaikummussalam..
penyakit misteri..insyaAllah ade hkmah sume ni...msh berikhtiar cari ubatnya..

Related Posts with Thumbnails