Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 10, 2009

SETEM


Ya.. akhirnya dpt gk tgk SETEM.. eh bkn setem yg guna utk pos surat tu.. yg tu tiap ari leh tgk. ni movie SETEM la.. korg dah tgk belum? dgr citer smbutan tak berapa menggalakan wpun pelakon hebat2.. mgkin sbb H1N1 kot. org takut nk kuar..

anyhow.. ni sinopsisnye.. credit to SETEM


Sinopsis SETEM

Sid dan Joe, dua org pembelit/penipu diberi arahan oleh bapa angkat mereka, Pak Ramli untuk mencuri setem barring yang dikatakan bernilai USD 4juta. Pak Ramli memerlukan RM500, 000 untuk menyelamatkan rumah anak yatim yang diuruskannya. Rumah anak yatim itu juga merupakan tempat Sid dan Joe membesar suatu ketika duhulu. Mereka dengan berat hati bersetuju walaupun tiada rancangan. Akan tetapi, bukan mereka sahaja yang mahukan setem tersebut. Malah ketua gangster iaitu Lim Piranha juga telah mengetahui kewujudan dan nilai setem itu. Selain itu, Mani seorang bekas banduan yang baru sahaja keluar dari penjara mahukannya untuk menyelamatkan perkahwinannya. Beliau meminta bantuan Vellu, seorang pengawal keselamatan yang ditugaskan untuk menghantar setem itu ke Muzium Melaka.

Rancangan yang kompleks telah dirancang oleh semua pihak, tetapi malangnya mereka tidak mendapat setem itu. Namun, orang lain yang tiada kaitan langsung iaitu Aryanto telah memperolehi setem itu secara tidak sengaja. beliau seorang pendatang tanpa izin yang baru sahaja tiba dari pelabuhan Klang dan sedang mencari orang tengahnya, Marcello. Marcello yang lebih lecih mengetahui nilai setem tersebut dan mula merancang untuk menjualnya. Malangnya setem tersebut sekali lagi terlepas daripada mereka dan jatuh ke tangan Iskandar, seorang lelaki buta, dan kakaknya Alliya. Mereka berdua tidak mengetahui langsung nilai sebenar setem itu. Malah Alliya menggunakan setem barring itu untuk menghantar surat dan posmen itu menjadi sasaran mereka yang seterusnya.

Siapakah yang akan memiliki setem tersebut? Adakah pembelit-pembelit itu akan menang? Atau mungkinkah terdapat penipuan lagi besar yang tidak diketahui oleh mereka?





my review? ermm.. best gk la cita ni. tak boring.. taw2 je dah abis.. 2jam gk taw tp tak terasa kelamaannya.. tp ending unpredictable la.. so dont miss it...


dah alang2 tgk wyg tu, ktorg jln2 cari mkn gk la.. 1st time masuk food court kat 1Borneo.. hrga not so bad la. en suami ckp kira murah la kat Sabah nih.. nk taw ktorg mkn ape?

jom!!


the menu.. byk sungguh bah..


smoke chicken ham pizza ~paling kecik yg ktorg jumpa takat ni


sizzling mee ayam ~pandai ke guna chop stik tu..


shiok grill chicken chop


kit chai



ada pokok lampu hijau.. hehe.. i love green.. so ape lg.. hehehe





last but noy least..

No comments:

Related Posts with Thumbnails