Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 28, 2013

Website Free & Promo Sikit!

Assalamualaikum


Semalam check account terkejut tengok amount yang bertambah dengan cepat. Baru Ahad tengok, eh.. Tapi dah boleh agak sebab apa cuma macam terkejut sikit la sebab diberitahu akan masuk dalam tempoh 30 hari bekerja. Bila beritahu macam tu saya kira hujung Oktober baru dapat. Lagi-lagi berhubungkait dengan kerajaan ni. U know how they work! Oopppss


Nak tau duit apa?



Tahu tak Ummi Nayli Collections dah ada website sendiri? Tak tahu? Ok tak pe. Tak kecil hati pun!!!! Haha macam marah tu.. Jom klik UMMI NAYLI COLLECTIONS. Tu klik dekat words yang semua huruf besar tu.


Dah tengok website UNC? Amacam? Best tak? Cun kan! Boleh connect dengan facebook, blog, twitter etc terus tu. Untuk ada website sendiri kena bayar tau. Bayaran ikut pakej yang kita nak la. Ikut budget. Kalau bisnes kecil-kecilan macam UNC ni saya peruntukan RM1000 ke bawah je. PER YEAR ye. Kalau memang syarikat besar boleh la ambil pakej RM2000 ke atas. Tapi saya dapat website ni for FREE!! Tak percaya?


Nak tahu macam mana boleh dapat? Sila klik link INI



Kerajaan ada peruntukan RM1000 bagi setiap usahawan online yang nak buat website sendiri. Tapi kena domain ada .my la. Setiap website boleh apply sekali seumur hidup. Kena ada website dulu baru boleh apply. Kira kena dulukan duit sendiri dekat web developer baru nanti kerajaan bayar balik. Yang bestnya, macam saya dapat untung sikit sebab bayar website tu RM 900+, kerajaan bagi RM1000. If korang nak buat website dengan harga RM500 pun boleh, masih dapat RM1000. Kira untung RM500. Jika buat lebih dari RM1000, kena tambah duit sendiri la. Tapi free ni untuk tahun pertama je la. Selepas tu kena la bayar sendiri. Tak kisah la kan. Yang penting free. Kekekeke.. Lepas tu kena promo bagi website dikenali. Tapi walaupun dah ada website, facebook dan beberapa agent pengiklanan lain tetap platform terbaik untuk iklankan product. Website ni kira tempat orang place order la.


Nak list kronologi application grant ni
14/6 - Bayar dan register website dengan web developer
21/6 - Submit details pada web developer
1/7 - Start promo website
5/7 - Hantar application grant
16/8 - application grant diluluskan
26/8 - duit masuk. Yeay!


Kira cepat juga la diorang buat kerja kan bila tolak cuti raya lagi. Mungkin sebab tak ramai yang apply kot. So tunggu apa lagi? Jom buat website sendiri wahai rakan bisnes. Banyak benefit ada website ni. Antaranya:

- Customer boleh tengok sendiri availability items. Tak perlu tanya dan tunggu seller jawab. Most of the time tak dapat notification di page facebook. Nanti customer cakap seller sombong, tak nak jual barang.
- Boleh pilih sendiri nak guna courier service apa. Ikut suka anda. UNC menawarkan khidmat Pos Laju dan Gdex. Biasanya untuk barang besar dan berat dalam Semenanjung Gdex lebih murah dan cepat. Tapi jika customer nak guna Pos Laju yang lebih mahal pun boleh. Asalkan bayar. Hehehe. Barang kecil dan ringan Pos Laju adalah pilihan terbaik. Barang berat dan besar ke Sabah/Sarawak Pos Parcel lebih murah tapi dapat dalam seminggu. Kalau sanggup bayar guna Gdex atau Pos Laju apa salahnya. Hehehe
- Boleh pilih cara bayar. Bank in/transfer atau bagi pengguna kad kredit boleh bayar guna paypal. No account akan diberi melalui email once dah confirm order. Tak payah nak tunggu seller pm account no. Lagi mudah dan cepat kan!
- Order di website lebih terjamin. Facebook or email anytime je boleh kena hack. Saya sendiri pernah kena masa guna Facebook as Jaja Online Shoppe tahun 2011. Time tu friendlist dah nak dekat 5000, terpaksa buat fb baru add friend balik. Nak cari balik customer yang dah buat bayaran lagi jenuh.. Hackers ni dapat email, habis fb pun di hack nye. Apa yang diorang dapat dengan hack email dan fb ntah la kan.


Bagi owner website pula, order di website lebih senang nak update status pending, shipped, booked. Tak la tercicir nanti. Boleh tengok sales monthly berapa dan banyak lagi la. So kawan-kawan yang ada bisnes online berdaftar dan memang serious boleh la buat website ni. Untuk dapatkan web developer ni boleh google je dan buatlah pilihan terbaik.



PROMO sikit... Sale berlangsung 28/8 sehingga stock habis..




Till then. Da~~




Published with Blogger-droid v2.0.8

1 comment:

Ira said...

Tahniah..
semoga bisnes semakin maju.. insyaAllah.. :)

Related Posts with Thumbnails