Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 14, 2012

Bercuti ke Langkawi

Assalamualaikum, salam sejahtera kepada anda semua.. ~teringat lagu nasyid~

Cerita basi.. Tapi takde nak cerita sangat pun sebab dah lupa kot.. wakaka.. so layan gambar je lah ye..

Ni gambar sebelum berlepas. Lepas solat subuh terus siap-siap. Pertama kali anak-anak bangun awal pagi.. Sampai LCCT sarapan dulu. Arsyad sambung tidur.. Azhad seperti biasa tak reti duduk diam. Ada je benda dia nak buat..

Berlepas pada pukul 1030 pagi, 24 Oktober. Alhamdulillah kedua-dua Nayli elok perangainya. Cuma Azhad macam cuak sikit. Apa lagi umpan dengan gula-gula. Baru diam. Kelentang-kelentung pukul 12 tengahari baru selesai urusan sewa kereta.. Kami sewa wira sedan RM150 untuk 3 hari 2 malam setengah..

Ni dia rumah sewa kami.Walaupun kami berempat sahaja, tapi kami sewa rumah sebab luas. Senang jejaka-jejaka ku bergerak, terutama si abang..Puas dia main. Kalau duduk di hotel memang tak bernafas la.. Rumah sewa ni siap ada swimming pool lagi, walaupun kawasan kami duduk ni dekat Pantai Chenang. Sewa murah je.. RM180 untuk 3 hari 2 malam setengah. Hari ketiga tu kami pindah bilik kecil sebab flight balik malam, jadi hanya perlu bilik untuk simpan barang dan mandi sebelum pulang. Namanya Pantai Chenang Rest House. Nak contact no boleh pm saya.. Hehe..

Aktiviti hari pertama.. Melawat area Kuah. Cari kedai coklat.. Beli sikit je dulu sebab takut habis cepat.. Fuhh.. Mencabar betul bawa Azhad Nayli berjalan..

Hari kedua, 25 Oktober naik cable car.. Azhad Nayli ketakutan.. Arsyad relek je. Sebab dia bukan tau apa lagi pun kan. Lepas tu kami ke Pantai Pasir Hitam dan banyak tempat lain. Tapi takde pic. Gambar pada tempat-tempat wajib je.. Hehehe

Hari terakhir, 26 Oktober pergi Makam Mahsuri. Sebenarnya dah sampai hari sebelumnya tapi tak turun sebab anak-anak baru tidur. Kesian pula nak kejut.. Takde apa sangat pun kat sini. Kempunan tak dapat beli minyak gamat murah kat area Makam Mahsuri ni.. Sebab hari tu adalah Hari Raya Haji. Coklat pun tak dapat beli kat HIG sebab tutup. Terpaksa beli kat depan HIG.. Tak ingat nama. Baru ingat nak beli kat orang Islam. huhuhu.. Oppss.. Hari last ni juga baru kami masuk Underwater World. eh.. awatnya tak masuk gambar eh.. Keciciran la pulak.. Nasib baik buka time raya haji.. Masa di underwater world tu arsyad lebih menghayati haiwan dalam tu. Berpusing kepala dia tengok ikan segala. Azhad sibuk berlari kesana sini..

Antara gelagat anak-anakku.. Arsyad pandai apungkan diri dalam pool tu.. Abang tak nak mandi sebab kesejukan.. Kami terbang pulang pada malam hari ketiga jam 1130pm. Pukul 2 pagi baru sampai rumah..

Ok.. ini adalah hasil rampasan kami.. Berjaya habiskan dalam masa sebulan lebih je.. Percaya? Kena percaya la. Sebab saya memang penggemar coklat.. Azhad juga.. Hubby kurang makan.. Bagi adik-beradik sikit.. Selain tu kami beli pemanggang ajaib brand vantage 4 biji. 1 sendiri, 1 mak, 1 SIL, 1 MIL.. Kain pelekat, minyak gamat, key chain, baju anak-anak seorang sepasang.

Alhamdulillah. Happy berjalan walaupun ada gaduh juga. Tak gaduh tak sah.. Huhu.. Sangat mencabar bila berjalan dengan anak yang aktif.. Penat kejar sana sini.. Nasib baik la arsyad ok je... Pengajaran yang kami dapat, bila melancong sila jangan makan di restoran. Cukup lah makan di gerai. Sebab hari pertama kami lunch lauk tomyam, udang butter, kailan ikan masin dan 3 air buah charged RM60+. Terkejut sungguh. Lepas tu memang cari kedai kecil je..

OK.. tu je la kot. Rasanya dah tahu kan kenapa raya puasa kali ni kami beraya di Kelantan walhal turn Melaka. Kalau tak memang burn la tiket ke Langkawi sebab kena balik Kelantan raya haji.. Ini lah akibatnya excited sangat beli tiket murah, tak reti nak tengok kelendar dulu.. Huhuhu

Daa~~

DiLLaiLa said...

langkawi best!lame xpegi..liza bape ek kos flight korang untuk 4 orang aritu?ingat lg x?

@naAzli said...

hah. cuti krismes ni nak g langkawi gok. macam best je tgk rest house tu..siap ade kolam renang lagi .nice.

liza said...

Dila: rm150 (booking tahun lepas) + rm100 (baby) + 100+ (luggage sehari b4 fly dpt hrga mcm dlm web. Kalau masa check in mahal)

ana: harus la ramai org time tu. X best jalan ramai org. Nanti semua kena beratur panjang. Hehe

Dilah said...

wah.. bestnye ijau gi langkawi.. aku last pegi dulu time skola rendah kot.. huhu.. lama gilos kan... hahaha.. teringin nak gi lagi.. lagi 1 aku nak gi kk 1 family, ko tau x ada agen2 yg leh bagi rege murah2 sikit.. ramai nak gi ni..

ni blog aku.. blog budak baru belajar.. hehehe..

liza said...

wah af dah ada blog.. nanti tnya hubby, if dia tau sesape ku roger.. nak gi terjah blog mu.. thanks..