Friday, December 12, 2008

ke-4.. ke??

Dah lama berlalu cuma masa je tak mengizinkan nk mem'blog' psl bnda ni..

Psl ape?

Mmm.. psl kepulangan mr hubby ke semananjung 3 minggu lepas..


Seperti dirancang, 26112008 B smpai kat KLIA pada 1230pm.. saya dan abg GG gi amik kat sana.. pertama kali jejak kaki kat KLIA ni.. mcm jakun lak.. huhu..

bnda alah ni ada kat KLIA.. papan kenyataan psl KLIA. unik kn..
diumumkan ketibaan LT Yusairi TLDM.....
Ktorg terus balik umah pastu. rehat, mkn2.. ptg tu jgk ktorg gerak ke Melaka.. mulanya ingt nk balik esoknya je tp tak jadi.. B nak gi UPNM amik transcript degree dia, jd dah alang2 tu ktorg terus la blk kg.. ada org merajuk tak dpt ikot blk kg.. kacau daun je la.. huhu.. ktorg smpai kg mlm dah menjelma so tak ke mane2 la.. utk makluman, saya berjaya pinjam keta abg GG dr 26 hingga 30hb. lama kn.. huhu.. terima kasih daun keladi.. ;)


Hari berikutnya, 27hb ktorg kuar gi Mahkota Parade.. tujuan utama adalah nk tgk wayang cerita Antoo Fighter tp tak tercapai sbb takde tayang kat c2.. dok cari panggung sekitar situ tp tak jupe.. ape lg talipon abg tnya la.. dia ckp ade kat dpn Jusco.. ktorg yg buta jln ni berpandukn papan tanda je la cari Jusco.. dan Alhamdulillah tnpa sesat jupe gk. tgk Antoo Fighter kat MBO Melaka Mall.. abis je filem tu terus blk, tp singgah Masjid Al-Azim jamak Zohor dan Asar.. pengalaman pertama solat kat situ tuh.. pastu ke Tesco beli lauk.. byk gk beli belah mcm nk dok c2 lama je..


on da way ke bndar Melaka.. senyum la cyg

nk blk dah ps tgk Antoo Fighter..


esoknya Jumaat 28hb ktorg kuar mlm.. nk naik cruise tp tak jupe.. ada ke ktorg jln dr tmpt bgn merah tu nk ke Taman Rempah. jauh tu... dah separuh jln ktorg patah blk.. tp smpt la bergambar tepi2 jalan tu sbb cantik mlm dgn lmpu2...masa dlm perjalanan blk ke kereta ujan lak turun.. kuyup gk la ktorg sbb mls nk tunggu ujan yg mcm lmbt nk berenti..

ada org tumpang buang hajat kat cni.. huhu
cantikkan bangunan nih.. abaikan yg 'kedepan' tu.. huhu
garang la konon..


Sabtu , 29hb kwn saya ketika di Mrsm Muar kawin di Batu Pahat.. ktorg gerak dr umah agk lewat.. rancangnya kuar pg tergendala. dah tu tak cari hadiah lg so agk lewat la smpai kat sana.. dgn sesatnya lg.. ye la org tu salin peta pn salah. tp nama kg je slh.. tp yg sengalnye takde papan tnda ke umah pengantin.. kwn2 yg nk kwin lain kali letak la papan tanda ok. sng ckit org nk cari.. smpt la jupe Piah n Nazeem.. yg lain2 smpai awal dah chow..


saya with pengantin, Dilla

ktorg balik Melaka lalu jln lama.. smpai kat Melaka jupe lak papan tanda ke Taman Rempah. jadi dah alang2 tu ktorg terus gi je la.. dgn berbaju kurungnya.. mcm perempuan melayu terakhir gittew... x koser.. huhu.. mula2 mak ckp nk blk kg sbtu ingt nk ajak mak, ayah n sumer yg blk gi skali. tp disbbkn dorg tak jd blk ktorg pergi ber2 je la.. tiket naik cruise tu berharga RM5 utk org dewasa, kanak2 RM3 kot.. xingt lak.. perjalanan 45mnt pegi balik.. ok la kn.. tak mahal.. berbaloi gk la.. huhu..

dr bgnn ni la ktorg jln ari sebelumnya tuh.. jauh kn
yeay

30hb, Ahad ktorg gerak blk ke KL.. smpai umah dlm pkl 2 kot. B blk Lumut mlm tumpang Din dan saya terus ke umah akk mlm tu..

Spjg dok bersama tu ktorg dpt la rs dok ber2 mcm org dah kwin yg lain.. slama ni dok jauh je. klu jupe pn kdg dok umak akk. dok ber2 ni ada la main msk2.. tp B yg msk saya hanya membantu smbil blja..
stick daging, ayam, nasi goreng, sandwish~ni je yg mampu sy buat sndri dll..wuuu.. malunya x pndai msk.. xpe msh byk ms lg..

Sebelum terlupa.. saya dpt adiah dari mr hubby. sbnrnya B dah btaw nk beli cuma tak taw bentuk ghupenye mcm mane je.. huhu.. rantai kristal dr Sabah.. byk gk B beli brg dr Sabah, brg perhiasan utk umah ktorg nti, frame ayat2 suci utk mak, kak iza, ma, kak ja dan kak da..



kejutan dr B beli kat Sabah. cantikkan... mhl ni.. huhu


Adiah utk B?? da beli tp tak smpt nk bungkus.. nk kena tmbh sesuatu lg tp tak taw ape..


Utk ari2 yg diabiskan bersama kali tu B ckp itu adalah bulan madu ktorg yg ke-4.. mm bila ms lak yg ke-2 dan ke-3 eh??


katanya:
ke-2 ms saya ke KK utk kali ke-2
ke-3 ms keluarga saya ke Cameron Highlands raya aritu
ke-4 kat melaka sbb ktorg ber2 je kat umah tu

mmm... leh kira cmtu ke??

No comments:

Related Posts with Thumbnails