Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 12, 2008

Perjalanan jauh yg lama

Hello.. kali ni nak cite pengalaman perjalanan terlama~buat masa ni yg melebihi 12jam..

JB-Muar-Gua Musang-Tumpat

Saya dr JB ke Muar ari Jumaat. bus spttnya pkl 130ptg tp mcm biasalah lmbt. pkl 2ptg baru bas jln. smpai Muar pd 4ptg. Muar masih seperti 8 tahun yg dulu..
tak byk yg berubah.. ~terkenang saat2 outing.. waaaa.. bestnya zmn ittew.. smpai je terus gi makan kat Medan Selera Bentayan..
mkn mee bandung yg sedap.. ada telur, seketol udang, 2,3 ketol daging yg liat~ini adalah salah satu alasan mengapa saya tidak berapa gemar daging dan lain2..
dok mkn smbil lepak2 tepi sungai tu smpai pkl 445ptg. pastu jln2 kat Astaka smbil tunggu Pn Faulina blk keja.. mlm tu tgk tv smbil bergosip ngn Fau. biasala pompuan kn.. haha.. adik Fau, Norli pn ada. dia br smpai mlm tu gk..

Esoknya dlm 930pg ktorg berempat, Fau n husband, Norli n me ke bus stand Muar anta Norli yg nk blk Pontian. pastu terus ke tmpt yg dituju, masuk hiway Tangkak smpai Sg Besi dlm ms sejam stgh je.. ms ni jln lengang je.. dah msuk Gombak jln makin sesak.. perghhh.. byk tol keta menghala ke Kelantan.. al maklumla raya org kelantan kn..
perjalanan dr KL-Gua Musang yg sepatutnya amik ms 5jam jd 9jam lebih. ada la 2 kali berhenti. mula2 kat Petronas kat Bentong. mkn tgari n solat kat c2.. nk msuk toilet pn beratur punya pjg.. pastu benti kat Benta. pastu ktorg meneruskn perjalanan tnpa henti kecuali ms isi minyak kat mane tah…

Mr n Mrs Irwan kat Petronas@Bentong

Sampai kat Gua Musang dlm pkl 930mlm n mr hubby amik kat dpn simpang msuk kg husband Fau. dorg ajak singgah tp tak sempat sbb dr Gua Musang ke Tumpat amik ms 3jam gk.. tp ktorg smpai umah slpas 5jam lebih iaitu dlm pkl 3pg sbb ujan n keta byk, singgah amik Firdaus ngn Syapik kat hospital n pandu lalu KFC. waaa.. inilah rekod paling lama saya menaiki kereta iaitu slama 17jam.

Tumpat-Lumut-KL

Ptg raya aji dlm pkl 4 lebih ktorg dah gerak blk dr Tumpat. Saya, Mr Hubby, Farid dan Marzuki (kwn B) ke Lumut dulu utk anta adik B n mber B.. ni pertama kali saya ke Lumut dr Kelantan. lalu jln Grik.. sebelum ni pernah ke Lumut ikot rombongan Cik Kiah dr UTM.. huhu.. ktrog smpai kat Lumut dlm 11 lebih.. x sempat nk berhenti lama sbb perjalanan masih jauh..

siput ditgh jalan di Lumut.. ada kwn B ckp tu kacang.. huhu
Kuar dr Pangkalan TLDM Lumut ktorg benti kat bndar Lumut utk melepaskan hajat, dan makan nasi yg Kak Ja bekalkan.. pastu ktorg meneruskan perjalanan. ms tu dah tengah malam.. mata dah tak leh tahan.. mr hubby pn dah ngantok. msuk je highway kat hentian pertama terus berhenti n tido.. ms tu saya mmg dah terlelap.. tak sedar pn bape lama tido. lg skali terjaga B tgh drive n lelap balik. pastu tersedar ms B berhenti lg.. ktorg smpai umah pkl 6lbh.. smpai je rumah msing2 terus tido sbb saya ada kursus pkl 9 pg tu.. mlm tu baru taw rupa2nya ms berhenti mula2 tu ktorg berhenti 2jam dr pkl 2 smpai pkl 4.. ptt la lambat smpai. pdhal Lumut-KL leh smpai dlm 3j je.. dan perjalanan blk dr Tumpat-Lumut-KL adalah kedua paling lama, mengambil masa selama 14jam.

yg kesiannya kat B sbb hrp je ade member laki tumpang tp tak leh drive.. sian B kena drive lama n jauh... saya?? tak yakin nk drive keta manual yg tak power steering di mlm ari.. tp pompuan logik la.. laki?? musykil sungguh..

No comments:

Related Posts with Thumbnails