Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, July 8, 2012

Handbag. Help Me!!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Aduss. Confuse mak!!

Semalam pergi Aeon AU2 untuk lunch. After lunch naik tingkat atas nak cuci mata tengok kasut dan handbag. Saja tengok kot-kot ada yang berkenan. Usya harga boleh bajet beli before raya nanti. Sekali memang dah terbekenan. Banyak pula beg comei.. Sembonia, alen delon (confirm salah eja ni), swiss polo etc (alaa brand biasa kat Jusco tu). Tapi tak terus beli sebab nak tunggu puasa, selalu ada design baru nak raya. Lagipun teringat kat bags yang saya berkenan macam yang dah story dalam entry lepas.


Dalam fb tu memang banyak yang comel. Guess, Coach, Fossil, CK etc. Tapi saya berkenan kat 3 bag. CK dgn Fossil. Harganya kebetulan sama ketiganya. Masih dibawah RM500 each. Kalau Guess dan Coach tu dalam RM700+. Nak beli boleh tapi bila fikir saya ni tak kerja, kalau beli barang original dari US macam tu pun nanti orang ingat barang Petaling Street/Chow Kit. So baik tak payah. ♡hu♡hu♡hu♡


Ok! Pasal keaslian barang tu, rasa-rasa betul ke ye? Sebab owner fb ada letak gambar luar kedai, dalam kedai, gambar barang yang dibeli dalam kereta. Dan tengok feedback dari customer memang meyakinkan.



Saya search juga product yang berkenan dalam internet, mostly page dari malaysia memang ambil barang ni dari us, buat preorder gitu. Tempat lain tu mahal sikit dari fb ni.



So sekarang ni tengah mempertimbangkan sebab ketiga-tiga bag tu available. Tapi saya nak sling, 1 dari Fossil je ada sling. CK dgn lg 1 Fossil tali pendek. Dah la berkenan gila dengan CK actually, tapi tak boleh sling. Dalam keadaan beranak kecik ni sling bag je yang sesuai, senang nak dukung anak. Lagipun memang dari zaman remaja saya suka sling bag.


So sekarang nak minta pendapat rakan yang bijaksana sekalian. Proceed dengan Fossil? CK? Atau lebih selamat rembat je bag kat Jusco?


Any opinion sangat la dihargai. Sekian

Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

DiLLaiLa said...

mek, fyi aku pon ada beli bag kat fb tu..hehe insyaAllah ori kot ada akak2 kat sini mmg ada beli juge..ekeke tp ko jgn tiru aku, sebab aku pon tiru orang..;p

kalau ikutkan harga fossil kat sini pon boley xtahan juge. okla kalau pakai duit sini still mampu la nk beli.tp kalau convert still US lg murah esp kalau dr factory outlet.

liza said...

Ermm. Ok2. Sekali sekala menghabiskan duit utk diri sendiri kn.. Masih dlm pertimbangan. Kalau kat kl lg mahal dr dlm fb tu ke?

DiLLaiLa said...

tulah..sekali2 mek..ermm aku rase lagi mahal kat KL berbanding fb.. kalau fossil aku xsure sangat nak compare. tp kalau yang coach tu, harga fb lebih murah dari KL and oz. tapi harga KL still lagi murah dari oz. member2 aku cakap centu la..

Unknown said...

aku penah beli wristlet coach kat blog..memang murah tapi aku rasa ori sebab aku dah check ngan kat butik..sama jerk yang aku punya tuh...

Adila Khairy said...

nak rekemen saya blog tempat saya selalu shopping, my senior dalam service saya ni.. hehe :)

http://secretbargains.blogspot.com

cuba la usha2, harga dia mmg murah sikit compare to others.. boleh bayar installment jugak.. :))

nice person, sis diana namanya..

blog lain or fb lain ada lagi, tp lebih meyakinkan and dh biasa membeli ngan dia since 2008 dulu.. :))

liza said...

Karak, kena survey jgk ni.

Adila, dah tengok blog tu. Byk gk menarik. Dia awam ke? Kalau tgl kt uthant ni boleh tgk yg ready stock. Huhu

Related Posts with Thumbnails