Monday, April 20, 2009

Ayat2 Karat

Ptg td kemas kotak isi brg. Buang sgla yg tak berguna n simpan ape yg rasa2 mcm berguna.. dlm kotak tu msih ada diari 2006 ~thn bermulanya hubungan cinta kami. So selak page by page.. end of the year je la sbb kitorg mula rpt on Oct ~bln puasa sbb sy nk blajr Dinamik dr beliau. Dinamik adalah subjek thn 2, salah satu killer subject di FKM. Sblom ni dah amik tp lulus dgn tak berape cmerlang.so UG (ulang grade) utk baiki grade ~kena bayar taw.. Bkn ulang sbb failed ye... and luckily result sy lebih baik dr beliau.. bengang je beliau.. huhu


Ok.. back to the story..

so selak punya selak diari tu jumpa la satu page yg penuh dgn ayat2 karat.. bila baca balik baru teringat dulu ms mula2 bercinta beliau sll bg ayat2 killer ~skrg tidak lg dan smpt sy catitkan dlm diari tu.. nk taw tak ape ayat2 karat ittew??…~nk buang diari tu so jot here la..


AMARAN!!!

Sila jgn baca kalau thp keloyaan anda di thp maksimum..


Bagaikan paku melekat dipapan. Bagaikan mlm dwarnai sinaran sang bulan.. bagaikan bumi yg gersang dbsahi hujan. Bgitulah jg cinta yg ku berikan. Cintaku bukan pksaan atau mainan. Cintaku hadir dlm 1000 kepahitan. Sgla rintangan kn ku lwn. InsyaAllah kbhgian pasti dlm jangkauan.. – 12 Nov 06; 3:40am


Cintaku adalah tulus. Sygku adalah kudus dan kasihku adalah mulus utkmu sygku.. – 12 Nov 06; 3:42am


Aku x mampu utk menjanjikanmu pasti bhgia bila bersamaku. Aku jg x mampu utk katakan yg kau pasti jd milikku. Aku jg x mampu utk hadirkan mmpi indah dlm setiap detik yg berlalu dlm hidupmu. Tp aku tahu bhwa aku amat menyintai dan menyayangi dr mu lbh dr diriku.. – 12 Nov 06; 4:16am


Kau adalah cinta terakhir utkku. Kau terlalu istimewa buatku. Kau jg ibarat pelengkap hidupku ini. Tanpamu hidupku sepi ibarat layang2 yg terbang tanpa talinya. Kehadiranmu adalah sumber inspirasi dlm hidupku ini. – 14 Nov 06


Dpandangan mataku kau cukup sempurna utk dr ku. Ku tahu dr ku ini hanya la insan biasa yg ingin menumpang sekumit kasih dihatimu. Aku x mampu utk membohongi drku ini. Benar ku sungguh menyayangimu.. setiap langkah pemergianmu jauh dr ku membuatkan hati ini bgaikan kucing kehilangan anaknya. Resah dan gelisah ingin selalu bertemu dan rindu merinduimu sll… adakah ni dinamakan mabuk cinta? – 18 Nov 06; 3:21am


Bila rindu ku sbut namamu sll. Tp knpe bgtu sukar utk ku leraikan iktn rndu trhdpmu dlubuk atiku ini. Benar sygku. Ku x bohong. Cinta yg kau berikan pdku ibarat racun yg cepat meresap masuk ke dlm kapilari drhku. Dan ianye terus mnusuk ke dlm ati dan membunuh sgla keegoaan dr ku slma ini.. kau la satu2nya wanita yg tlh berjaya bertahta d ati ku ini dan sekali gus menjadi pemiliknye.. – 25 Nov 06; 5:07am


Impianku terhdpmu hanya satu. Sudikah kau menjadi isteriku.. ku x mpu janjikn kbhgiaan buatmu tp akan ku cuba realisasikan utkmu sygku.. – 15 Dis 06; 9:47pm


Pas baca blk diari tu br taw dah lama ghupenye dia melamar diriku ini.. tp time tu br2 lg so mcm tak amik kisah sgt je.. ~ada ati nk cr lain..huhu lebih kurang 1thn dr tarikh sms tu ktorg ditunangkan (1/12/07) dan 6 bln kemudian di satu kn (14/6/08).. Alhamdullilah Allah permudahkan sglanya.. smga kehidupan yg akn dtg jg dipermudahkan dan mdpt petunjuk dariNya.. Amin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails