Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 30, 2010

Alhamdulillah. Semuanya OK!!

Hi all..


As mentioned previously, last monday ada appointment di HUKM regarding Azhad's hearing. After bersalin hari tu ada nurse datang check telinga Azhad, dan waktu tu 8pagi and nobody was around. so tak tahu la dia check macam mana. tahu-tahu je dia cakap baby tak respond pada ujian dia dan bagi date untuk check balik. Tapi bila tengok Azhad terkejut bila ada bunyi kuat kita tahu la dia dengar. Tapi untuk dapat kepastian dari yang lebih arif kami pergi gak appointment tu.



The checked up wont take long. Sebab tak ramai. Time kami sampai tu ada 5 babies included Azhad. Dan check pun bukan guna mainan as we guessed. Ada mesin dan 3 wires ditampal kat baby. 1 di dahi, 1 di tengkok dan 1 di dada.. And telinga ditekup dgn alat dia.. Alamak!! takde pic la. Hubby ni orang suruh snap tak mo. that time ummi la yang pangku Azhad yang sedang nyenyak. memang syarat untuk buat screening tu baby kena tidur. Dont know why. Mungkin untuk memudahkan or else mesti ada scientific/medical explanations..



sekadar gambar hiasan. macam ni la Azhad ditest
baby hearing screening


Alhamdulillah.. keputusannya positif.. so lepas tu terus pergi MyDear warehouse sale di Puchong. hajat dihati nak beli baby carrier tercapai. banyak juga pilihan kat situ. dari yang mahal sampai ke murah. tapi paling mahal pun RM60, kitorg berminat gak sebab ada support tengkok dan sponge lembut. tapi at last amik yang lagi murah sebab boleh buat sling, sesuai la untuk baby yang leher belom kuat lagi. so nanti kalau daku nak travel/keluar sorang takde masalah sangat..



baby sling


baby carrier


Banyak lagi barang yang ada kat situ. stroller murah-murah. tapi sebab kami tak berminat so tengok macam tu je la.. oo ye.. katil baby pun kami beli kat sini on march sale.. baby dah tidur dalam tu pun walaupun orang lain yang rasmi dulu.. nasib baik la mood daku time tu ok, kalau tak harus la buat muka 17.. huhuhu





Orait!! kepada penduduk KL/lembah kelang boleh la serbu warehouse sale ni yang akan berlangsung sehingga 4th July..



mydear warehouse sale

No comments:

Related Posts with Thumbnails