Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 18, 2010

Menunaikan Hajat!!!

Apa yang ada dalam kelapa hotak korang bila sebut pasal 'menunaikan hajat'??


ok.. nak story sikit pasal kami anak beranak. of course la kan! takkan nak cerita pasal mak bedah lak.. ~tiada kena mengena dengan yang hidup atau mati.. huhu



Last Monday ~owh.. sekarang amatlah jarang nak jumpa entry 'pagi tadi' or 'baru balik dari...' kami menunaikan hajat yang lama tertangguh, since raya aidilfitri lagi.. see.. ni dah masuk tahun baru hijrah pun!!


Petang after lunch hour kami gi bank. YA! menunaikan hajat di bank, bukan 'bank' tu lah!! kitorang gi Maybank buat buku account Azhad. before that 2x gagal. 1st masa kat KL Central before terbang ke KK after raya, beria nak buat buku bawa mykid je rupanya kena ada surat beranak. pulang dengan kehampaan!! 2nd time kat KK ni.. masa sampai tu almost 4pm, depa offline 430pm, so tak sempat. kecewa lagi... dan kali ke-3 ni Alhamdulillah berjaya juga buat buku simpanan Azhad. banyak juga duit dia, duit newborn + duit raya. kalau tak simpan takut habis kena pinjam je. dah tu lupa berapa banyak dipinjam. huhuhu...



menunggu urusan settle sempat main dalam bank tu.. huhu



Lepas settled urusan di bank, kitorang cari makan.. kebelakangan ni saya berhajat nak makan western je.. chicken chop!! RINDU chicken chop cafe Kolej 9.. ~lantak la kalau budak UTM cakap tak sedap.. pada saya worth it la dengan harga dan rasanya.. huhuhu.. disebabkan kitorg tak tahu kat mana gerai/restoran western kat KK ni ~disebabkan jarang makan kat luar kitorg gi Secret Recipe je.. it was my treat.. haruslah mention sebab saya jarang belanja hubby.. hehe



hubby punya.. lobster apa ntah..



saya punya.. chicken cordon bleu with chocolate milkshake. dan 7up hubby



eh... azhad makan juga. kek tiramisu..



Hajat terakhir.. unexpected!!!


Lepas kitorg makan, actually hubby dah habis makan, tinggal dia nak habiskan saya punya je.. hubby yang tengah dukung riba azhad cakap 'panas. adik kencing ye' merujuk kepada paha dia rasa panas, time tu azhad duduk atas peha dia.. hubby pun baringkan azhad atas seat sebelah dia, biar azhad menunaikan hajat dia yang kecil dan besar, mungkin. belum sempat hubby habiskan makanan saya, saya minta hubby hulurkan azhad. sian lak baring gitu. sekali time sambut azhad tu saya perasan something belakang azhad..


ALAMAK!!!


memang confirm azhad menunaikan hajat sampai bocor!! tengok kat seluar hubby habis kena uk uk azhad. terus hubby gi cuci.. sambil tu saya pegang azhad. tapi memang tak riba dia takut kotor seluar lak. just letak dia atas sofa je.. dan yang paling BEST, baju spare azhad pun kotor! boleh lak hari tu keluar tak ingat bawa kain napkin azhad, so guna baju spare tu untuk cover dia. dalam SR tu sejuk.. so terpaksa la hubby gi beli baju baru dan tukarkan diaper dan baju azhad. saya? tunggu dan settlekan bil je.. tq hubby sebab sangat tak kisah uruskan azhad.. huhuhu ~memang biasanya kalau kat luar hubby yang tukarkan diaper azhad...



sempat posing sementara tunggu abi azhad beli baju.. huhu



tara.. pakai baju lain.. ni kitorg tengah tunggu abi azhad menunaikan hajat lak.. hehe



till then..

daaa


No comments:

Related Posts with Thumbnails