Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 14, 2010

Terbang Sendiri Bersama Baby

Hi all

Setelah lama berfikir dan di + - x / segala aspek, saya mengambil keputusan untuk tinggal disamping suami tercinta di Kota Kinabalu walaupun hubby tidak kisah jika saya kerja di KL..


Ada anak ni lagi sayang nak berpisah. kalau boleh biar la baby membesar depan mata kami berdua. Soal wang, rezeki di mana-mana. Saya pun ada merancang sesuatu di sana. Semoga dipermudah oleh Nya dan dimurahkan rezeki kami..

aeroplane

Saya akan berangakat ke KK esok tengah hari, sendirian dengan baby Azhad. Harus la cuak rasanya. So saya rajin la cari sedikit info sebagai persediaan untuk terbang berdua.. check it out..


-berada di airport lebih awal kerana mungkin akan ambil masa lebih lama untuk urusan check in dan tempat duduk. Mungkin perlu tukar lampin bayi paling kurang sekali sebelum berlepas.

-minta tempat duduk yang ruangnya lebih luas kalau tak beli seat untuk baby. mudah untuk bergerak. ~boleh ke request ni? try je la nanti. kot-kot kalau banyak seat kosong dapat la.. huhu

-guna baby carrier untuk memudahkan urusan dan bawak barang.. ~insyaAllah akan guna ni. tapi fikir kalau dalam flight nak duduk nanti macam mane?? kalau keluarkan baby nanti nak masukkan balik macam susah je sebab tak biasa guna lagi..

-ringankan mulut minta tolong petugas atau sesiapa yang berdekatan jika memerlukan pertolongan.. ~yang ni errmmmm.. macam berat mulut je..huhu

-untuk kurangkan pressure di telinga (ear popping), susukan bayi atau bagi anak gula-gula ketika hendak berlepas dan mendarat.

-sediakan segala keperluan dalam bag tangan supaya tak kelam kabut ketika memerlukan, contoh: dokumen baby, diapers, wipes, towel, minyak angin, baju spare ~yang ni gi mana-mana pun kena buat macam ni


semoga baby Azhad tak meragam.. kalau tak mesti kelam kabut ummi ni..


sumber:
http://babies-toddlers-travel.suite101.com/
http://infantstoddlers.suite101.com/


2 comments:

Mrs Nageb said...

ejau...selamat berangkat dengan selamat bersama baby :)

liza said...

ilah.. tq..huhu

Related Posts with Thumbnails