Tuesday, May 25, 2010

Lagi lambat, makin degil.. Betul ke??

YeaY
setelah 19 hari akhirnya tali pusat Azhad putus jua
lama kan!
huhuhu


ramai orang kaitkan tempoh tali pusat cabut ni dengan kedegilan
lagi lambat tali pusat cabut, makin degil la seseorang itu..


boleh pakai ke?
mungkin kebetulan je kot


harap-harap Azhad kami tak degil
kata abi Azhad "baby penyayang sebab sayang nak pisah dengan tali pusat"
kata ummi Azhad "penyayang biar bertempat. kalau penyayang sangat bahaya"
huhuhu..



so what say u??

2 comments:

Dila Abdul Rahman said...

salam tuan rumah.....ank2 saya semuanya lewat gak....lebih 10 hari ada...11 hari ada...
Kedegilan seseorang takder kena mengena dengan tali pusat lambat tanggal....
Pernah dengar tak orang cakap....kalau pusau kat kepala dua itu tandanya budak tu drgil ya amat...?pernahkan.....
saya ada dua orang anak yang ada dua pusau kat kepala dan ada anak buah yang takder pusau 2 kat kepala....degil lagi nakal lagi buruk perangai budak yang takder pusau dua dari anak2 saya yang ada pusau 2 kat kepala....yang penting doa ibubapa....cara mendidik dan membentuk peribadi serta akhlak mulia si anak.....janganlah rasa tergugat atau rasa kecewa bila anak lambat tanggal tali pusat disamakan dengan kedegilan....baik cara mendidik baiklah hasilnya....wassalam

liza said...

dila..
kadang2 tu risau gk bila dengar orang cakap macam2.. tapi tu la.melayu ni banyak sangat mitosnya.. yang penting macam dila cakap, didikan dan doa.. tq ya.. :)

Related Posts with Thumbnails