Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 11, 2010

Shopping Online - Part I

Entry kali ni bukan nak promote bisnes.. cuma macam terperasan sekarang ni banyak juga beli barang online.. terutamanya untuk si comel tu..


Latest sampai barang kat rumah adalah Sit me up cosy.. actually order dah lama, tapi standard la kalau barang pre-order shipping dari oversea take time juga. sebagai orang berniaga online, saya faham situasi penjual. takde la nak asak dengan macam-macam soalan walaupun sebenarnya tak sabar nak bagi azhad main..



azhad sangat excited. sepanjang duduk atas cosy ni dia gelak je..




actually cosy ni boleh apply 2 ways.. duduk as pic di atas, atau baring macam pic bawah ni..





harga? murah dari kat kedai/butik di mall.. dan susah nak jumpa actually.. before beli saya survey banyak tempat tapi takde.. lepas dah order baru jumpa.. tapi nasib baik la harga online lebih murah dalam RM20++.. bagi Semenanjung Malaysia RM160, Sabah dan Sarawak RM170.. dah termasuk kos penghantaran ni... murah kan... eh.. siapa-siapa nak order boleh la pergi SINI..
tarikh pre-order memang dah tutup, tapi ada beberapa pieces lagi yang masih available..



Masa pregnant dulu saya ada beberapa benda yang nak buat sangat. salah satunya dah terlaksana iaitu buat kek coklat.. yang lagi satu tu, sampai sekarang ni tak buat-buat lagi... takde masa, dan confirm takde bakat.. huhu...






hat yang azhad pakai tu saya tempah dengan member hubby, online.. pernah cerita pasal ni kat SINI.. nak tunggu saya buat? zaman bila la boleh siap... huhuhu..




tudung yang saya pakai masa hari raya ke-2 tahun ni pun beli online.. nak cari tudung crown gitu kat kedai memang tak taw kat mana ada kat KK ni. sudahnya beli online je. dah la beberapa hari je lagi nak raya masa order tu. nasib baik sempat. dan nasib baik matching dengan baju walau hakikatnya warna dalam website tu dengan yang dapat lain. faktor pencahayaan.. saya faham!!



As mentioned dalam entry INI saya ada beli beberapa barang before raya, iaitu tudung dan pillow storybook.. nak tahu macam mana rupanya pillow storybook??



azief belek pillow storybook CARS



ni azhad punya. abg azief pinjam je.. one thing yang saya suka dengan azief ni, dia takkan rebut barang orang. certain budak kan bila suka sesuatu dia nak juga walaupun orang lain punya. tapi azief tak macam tu. dia tahu mana dia punya, mana orang lain punya.. harap-harap azhad pun macam tu.. oo ye.. kalau ada siapa-siapa nak order ni boleh la tengok koleksi yang ada di
Page JOS.. tapi please order dengan JOS.. sebab kalau komen kat page tak boleh nak detect.. harga RM42 je.. lom masuk postage lagi.. hehe..



Last but not least, nak tahu tak apa barang pertama yang saya beli secara online?


recall punya recall baru ingat saya ada beli sesuatu pada tahun 2007, melalui forum CARI.. lepas tu cek mesej kat CARI, takde pulak inbox. tengok kat post baru ada.. kalau tak memang tak ingat langsung apa nama dia..


Sabun Old Master


nak tahu apa kegunaannya?? google la sendiri.. malu lak.. huhu...


k la.. cukup buat masa ni.. ada lagi tu.. nanti sambung ye.. tu yang ada 'part' tu.. nak cari gambar dan amik gambar.. baru syok. ada bukti gitu... ehh... ada yang nak tahu ke, kalau beli online ni harus la guna duit saya.. sebab saya yang nak beli. kalau hubby berkenan dan nak beli, dia la yang bayar.. macam tu konsep kitorang.. hehe..


daaa

Assalamualaikum

5 comments:

Ira said...

liza, brg2 online tu biasanya 1st hand ke ada yg 2nd hand? especially yg dr oversea tu..

As-Salahuddin Smart Tahfiz School said...

salaam,
kalau belum join contest ni jom la join!
salam ukhuwah dari Ahmad Salahuddin Al-Ayyubi =)

http://julianamirul.blogspot.com/2010/11/jom-join-contest-si-manjaku-comel.html

liza said...

hasdi: selalunya 1st hand.. come with tag.. murah mungkin sebab belom masuk kedai, biasala kalau kedai nak kena bayar sewa kedai lagikn. kualiti? barang murah tak semestinya takde kualiti.. yg mahal tu macam bagus sangat kan.. hehe

liza said...

ummu ahmad: tq ya.. sat gi jenguk2..

Nur said...

liza, i dok cari sit up cosy for my son. memang susah nak cari kat mall tapi u tau tak kat mana yang ada? i'm aware online ramai org jual tp nak tengok2 jugak kalau ada di kedai mane2.

appreciate kalau u blh drop ur answer kat chatbox blog i ye

http://herlifetreasure.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails