Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 29, 2010

Kejadian Minggu ke-35

Lately ni asik cita bnda best n happy je kn.. kali ni nak stroy kisah tak best lak..

Malam tadi saya dpt tdo 2jam lebih je.. owh itu bukan kisahnya.. tp sebab saya dpt tido 2 jam tu yg jadi kisahnya.

Semalam masa tengah gayut dgn buah ati saya dah rasa something yang tak kena. tanda2 benda tu nak jadi lg.. so before tido tu minum la susu..

tp nasib tak baik.. pkl 2 terjaga, dpt tido 2 jam je.. lepas tu tak boleh tido. dapat lelap kejap je, pastu terjaga sebab tak selesa. mengiring tak boleh, telentang tak boleh.. nak meniarap lagi la tak boleh.. ke hulu ke hilir macam kucing ilang anak..

at last few minutes before 4, saya gerak mak. tak tahan dah tanggung sorang. mak macam cuak2.. dah nak bersalin ke?? mesti lah TIDAK.. sbb yg saya tau saya diserang sakit badan masuk angin. yg menyebabkan sakit belakang dan perut senak..

dah sapu minyak angin pun tak kurang jugak.. aduyai..


suddenly ternampak la Air Zam Zam kat atas meja. terus selawat dan minum.. niat minta dikurangkan sakit tu.. 3 kali teguk.. tak sampai bape minit terus saya lari ke toilet dan...




bukan selambak ok.. belambak-lambak. macam paip bocor gitu.. serius!!! it was my 1st time muntah dgn byk sekali..


rasa mcm nak nangis. walaupun dah nangis dah before tu. teringat kat hubby.. if he was here.. mesti dia bangun picit2 tengkok..

pas muntah tu baru leh tido.. masa tu dah nak pkl 5 kot.. ke dah pkl 5 ye??? ilang ingatan jap..

masa nak tido tu terfikir la mungkin ada salah makan ke.. tak pun mungkin sebab perut kosong, sbb last saya mkn nasi semalam adalah pada pkl 4 pm.. mlm mkn biskut je.. nape tah selera makan kurang sekarang ni..

dan salah satu puncanya juga mungkin sebab saya duduk dengan lamanya tanpa ada movement sgt.. ye la semalam kn saya free dr melayan anak buah. so kelapangan yg ada tu mmg fully mengadap laptop.. tu yg senak je perut..


lets continue..

subuh tu saya bangun la seperti biasa. tp pas solat tido balik ye la org tak dapat tido.. ~padahal mmg selalu mcm tu.. tp before tido tu mkn sarapan dulu takut nanti masuk angin balik..

dlm pkl 10 am saya terjaga.. jeng jeng jeng.. dia datang balik da.. nasib baik la mak ada kat umah lg. belom gi kedai.. so saya pun mengadu domba la. dan dibawa ke umah bidan.. ~bidan aritu.. yg emak sll guna servis dia..

bidan tu urut2 je. dia ckp byk angin.. tp takde la masa dia urut tu sendawa kuat2 macam certain org tu.. pastu dia urut dekat perut.. perut ke dada ye.. bwh dr breast, atas dari perut tu.. huhu.. dia cakap la baby besar. dah penuh perut.. maw 3kg ni.. baby dok naik kat atas tu yg senak..

saya ye kn aje la.. sbb dia kan lebih berpengalaman.. lagipun memang skrg ni rasa baby berat je.. lagi2 time dia mengeras.. nak jalan pun mcm slow. tp kalau baby biasa2 je, mommy lg la macam biasa.. hehe..

pastu Alhamdulillah smpai sekarang ok. tu pun tak berani nak duduk diam2 lama2.. mesti bangun2.. tp kalau budak tecit tu ada mmg tak boleh dok diam. kena pantau aktiviti dia. kalau tak, tak pasal2 je ada salji kat dalam umah macam kes minggu lepas.. huhuhu.. ~rugi tak amik gmbr kalau tak leh masuk contest..

hrp2nya after this tak de la sakit2 teruk mcm ni.. baru sakit sikit dah tak tahan. mcm mane la sakit bersalin nanti yang berkali ganda lagi sakit dari skrg... semoga dipermudahkan segalanya.. Amin..



ps: result contest kak yong's shoppe dah taw.. dan saya tidak bernasib baik.. xpe2.. lom rzki lg..

No comments:

Related Posts with Thumbnails