Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, April 24, 2010

22 April

Ada apa dengan 22 April??

Bermula tahun ni baru daku tahu ada 2 perkara yang berlaku pada 22 April.. Sebelum ni tahu 1 benda je..


Daku percaya.. mesti ada antara korang yang macam tu juga. Silap-silap after baca entry ni nanti baru tahu pun ada.. huhuhu


Ok2... mari daku beritahu



Perkara 1

22 April adalah sambutan Hari Bumi Sedunia.. HAAA... mesti ramai yang baru tahu kan.. siap tanya lagi, "ada ke hari bumi??" macam tu la daku masa mula-mula tahu. rupa-rupanya tahun ni adalah sambutan yang ke-40.. lama tu. macam mana la tahun-tahun sebelum ni daku boleh tak sedar akan kewujudannya.. ok jom baca sikit info pasal Hari Bumi ni..




Hari Bumi merupakan nama bagi dua sambutan yang berbeza, kedua-duanya diadakan setiap tahun ketika musim bunga di hemisfera utara, dan musim luruh di hemisfera selatan. Hari ini diadakan untuk meningkatkan kesedaran dan penghargaan kepada alam sekitar. Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu juga meraikan Hari Bumi, yang dimulakan oleh John McConnell pada 1969, setiap tahun ketika ekuinoks, iaitu pencerapan global yang diasaskan oleh Gaylord Nelson sebagai pengajar alam sekitar, dan sejak Januari 1970, ia juga dikenali sebagai Hari Bumi, yang diraikan di kebanyakan negara setiap tahun pada 22 April.



sumbangan dan more info sila tanya en wikipedia


Perkara 2
22 April adalah ulang tahun kelahiran akak daku. Beliau dilahirkan pada tahun 1981, so tahun ni berapa umur beliau? Kira la sendiri.. hehe... Happy birthday sis. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.. Actually dah wish kat fb aritu...



ni gambar 2tahun lepas masa my wedding kat kelate..

owh.. dah nak masuk 2tahun usia perkahwinan kami.. dan just 7 days left kami akan dapat orang baru... baby.. cepat la keluar.. we just can't wait to see and hug u.. mommy pun dah tak sabar nak jumpa daddy ni.. almost 2 months since our last met..


Kawan-kawan doakan semoga semuanya selamat ye..


No comments:

Related Posts with Thumbnails