Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, April 5, 2010

Check up @ minggu 36

Hari ni saya ada check up di KKIA* untuk kesekian kalinya. Temujanji pukul 9am tp tiba lewat beberapa minit. check up kali ni jumpa dgn Dr.


FYI, hari isnin je Dr ada kat klinik tu. hari-hari lain nurse je la. so kalau emergency sila jgn ke KKIA ye!!!


Seperti biasa, dating selesai 2++ jam kemudian. masa kat klinik tu tak sangka lak boleh jumpa dengan org yg dikenali LAGI.. tp kali ni takde mode gatal ye..


Mereka adalah Aishah dan Azlina. saya dengan Aishah ni 1 kelas masa form 1-3.. takde la rapat sgt since saya ni memang susah nak rapat dengan org. tapi kira ok la berbanding dengan budak2 lain yang konon-konon 'Spice Girl' sekolah.. ~alaa.. mcm cerita omputih tu. indon pun suka buat cerita mcmtu gk.. eh.. org malaysia pun dah buat cerita mcm tu taw..


So kitorg pun borak2 la.. dengan Azlina tu saya kenal muka je. tak pernah sembang pun sbb kelas lain. dia pun tak cam saya.. tp sebab Aishah kenal beliau so kami bertiga sembang-sembang la. sembang kosong je. kalau ikutkan mmg tak cukup masa. banyak benda yg nak disembangkan. last saya dan Aishah jumpa masa lepas SPM, kitorg hantar borang UPU sama2.. skrg ni Aishah keja as nurse kat PPUM bhgian neurology. so sape2 yg jumpa nanti taw la tu kawan yg saya maksudkan.. :p


ok2.. berbalik psl check up arini. nurse tu tgk berat saya naik dari last check kat situ. tp kalau tgk dr last week kat HUKM berat saya ada turun sikit (-0.4kg). nurse tu kata patutnya dah minggu 36 berat tak boleh naik..

tet?? kenapakah???

saya tak tanya pun..

tp maybe takut nanti baby besar lg kot.. nanti susah beranak kata org-org tua..


tp kalau ikutkan skrg ni saya kurang mkn. makan nasi sekali je sehari. mlm makan roti atau biskut.. sbb bosan/jemu mkn nasi. bkn sbb diet ok!!.. kalau lapar sgt baru mkn nasi diwaktu mlm.. tp berat naik gk.. huhu


tp td sebelum smpai umah saya singgah kedai.. tekak kering sangat. perut pun dah bergendang-gendut tali kecapi.. taw2 je la kalau dah rasa mcm tu kompem nafsu membeli belah tu tinggi..


nurse dah ckp psl berat bdn pun saya tak peduli.. taw ape yg saya beli? 2 ketul aiskrim, roti, biskut dan 2 kotak air.. haha.. tak hengat.. kalau ikutkan sbnrnya teringin nak minum air gas. tp takde yg berkenan dihati lak. selamat!!


so next meeting adalah minggu depan.. waduh.. tiap2 minggu kena gi check.. awal2 pregnant sebulan sekali. masuk 28minggu 2 minggu sekali.. skrg dah 36 minggu kena gi tiap2 minggu lak.. seb baik la tak keja so takde masalah sgt. kalau yg bekerja tu jenuh la sokmo amik half day..



*KKIA~bkn Kota Kinabalu International Airport ye.. tp Klinik Kesihatan Ibu & Anak..


ps: nk cerita psl trying to conceive nanti.. tunggguuuu...

No comments:

Related Posts with Thumbnails